Wychowankowie chętnie biorą udział w zajęciach dydaktycznych w innych miejscach, niż sale lekcyjne w szkole. Uatrakcyjnieniem oraz żywym kontaktem ze środowiskiem jest wyjście do muzeum i realizowanie programu z języka polskiego rozszerzonego o wiadomości historyczne związane z miastem i regionem, w którym czasowo przebywają uczniowie naszego zakładu.
Tym razem w szczególności interesowały nas informacje zilustrowane w przekazach dokumentalnych o deportacji obywateli polskich z ziem wcielonych do III Rzeszy pt. ,,Wypędzeni 1939″
Na treść lekcji muzealnej złożyły się również zagadnienia dotyczące:
– osadnictwa na terenach Dolnego Śląska,
– pamiątek z przeszłości – wykopalisk przedmiotów codziennego użytku,
– zabytków architektury Głogowa,
– znalezisk numizmatycznych.
Celem zajęć było:
– przeniesienie się w czasie do okresu z wydarzeń prehistorycznych poprzez oglądanie przedmiotów codziennego użytku, pochodzących z wykopalisk na okolicznych terenach,
-odświeżenie informacji o wydarzeniach z roku 1109 o obronie grodu,
-zainteresowanie historią, nierozerwalnie współuczestniczącą z przekazami literackimi,
-konfrontacja literatury z historią, umiejętna jej analiza, poprawne łączenie faktów,
-odróżnianie fikcji literackiej od prawdy historycznej,
-kształcenie umiejętności kultury języka oraz zachowania się w miejscu publicznym.