14 marca przypada Międzynarodowy Dzień Liczby Pi. Obchody tego święta zapoczątkowali Amerykanie w 1988 r. Podczas lekcji matematyki uczniowie naszej szkoły mogli obejrzeć film wyjaśniający skąd wzięła się liczba Pi i czym ona jest. Następnie przeprowadzili eksperyment naukowy – zmierzyli obwody i średnice przyniesionych przez siebie przedmiotów o przekroju koła, a następnie obliczyli ich iloraz. Okazało się, że wszyscy uczniowie otrzymali wynik bliski liczbie 3, czyli właśnie liczbie Pi 3,141592…
W ramach tego święta zorganizowany był dla wszystkich uczniów szkoły :
- konkurs na zapamiętanie najdłuższego rozwinięcia liczby Pi;
- konkurs „π – wyrazy” czyli takie, w których jest ukryte pi (np. pieniądz, pieszy, opieka). Uczniowie w określonym czasie (6 min.) wypisują wyrazy- zwycięża ten, który wypisze ich jak najwięcej;
Na zajęciach kulinarnych uPiekliśmy Pi- ciasto.
Cel główny: Uświadomienie i urzeczywistnienie istoty praktycznego zastosowania liczby PI.
Cele szczegółowe:
- Kształcenie umiejętności praktycznego wykorzystania matematyki,
- Przygotowanie do wykorzystywania i zdobywania wiedzy z matematyki w warunkach zbliżonych do przyszłej pracy zawodowej,
- Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
- Rozbudzanie wyobraźni, inspirowanie kreatywności, rozwiązywanie w sposób twórczy problemów i zadań,
- Przygotowanie do publicznych wystąpień i autoprezentacji,
- Podnoszenie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł,
- Wyrobienie w uczniach przekonania, że szkoła jest miejscem gdzie można jednocześnie uczyć się i bawić.