RESOCJALIZACJA PRZEZ KUCHNIĘ?

Od początku nowego roku szkolnego wznowiło działalność koło kulinarne. Zajęcia prowadzone są w wymiarze 2 godzin w tygodniu, w przygotowanej na I piętrze budynku szkoły, kuchni. Działalność koła kulinarnego w naszej placówce jest elementem usamodzielniania oraz resocjalizacji wychowanków. Wpisuje się ponadto w realizowany program wychowawczo-profilaktyczny szkoły.

Prowadzone działania mają aspekt wychowawczy, organizacyjny, prozdrowotny      i profilaktyczny. Uczniowie wzbogacają swoją wiedzę na temat właściwego odżywiania się, kształcą praktyczne umiejętności kulinarne, które niezbędne są w dorosłym życiu. Wychowankowie zmieniają swoje nawyki, zachowania oraz postawy. Ważnym i jednym z podstawowych celów zajęć kulinarnych jest poznanie zasad zdrowego żywienia.

W zajęciach w I półroczu o wzięło udział łącznie 25 wychowanków wszystkich klas szkoły podstawowej oraz szkoły  branżowej . Odbyło się 40 spotkań. 

Zajęcia są atrakcyjne i cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony wychowanków.

Na koniec I półrocza została przeprowadzona wśród uczestników zajęć kulinarnych ankieta ewaluacyjna. Udział wzięło 19 uczniów. Wyniki ankiety:

  • Zajęcia kulinarne dla wychowanków są bardzo ciekawe (15 wypowiedzi) lub ciekawe (4)
  • Atmosfera zajęć jest bardzo dobra (13) lub dobra (6)
  • Dzięki zajęciom wychowankowie znają zasady BHP i higieny pracy w kuchni (11), zasady zdrowego żywienia (10), doskonalą swoje umiejętności kulinarne (14) oraz miło spędzają czas (11)
  • Zasady uczestnictwa w zajęciach są jasne (19= 100% wypowiedzi)
  • Najchętniej przygotowywane są dania obiadowe i domowe fast-foody (15), ciasta i desery (11) oraz surówki i sałatki (6)
  • Opinie uczniów nt koła kulinarnego:

– ciekawe i warte uczestnictwa

-super (4 razy), OK

-chciałbym, żeby zajęć było więcej

-jest świetnym spędzaniem czasu

-jest bardzo interesujące i przydatne

-zajęcia są ciekawe i działają na mnie konstruktywnie

-jest fajnie, ale mogłoby być częściej pod względem gotowania dla wszystkich uczniów szkoły

ER,MK