ŚWIATOWY DZIEŃ TURYSTYKI: WYCIECZKA EDUKACYJNO-KRAJOZNAWCZA W RAMACH OBCHODÓW ŚWIATOWEGO DNIA TURYSTYKI

Światowy Dzień Turystyki to święto turystyki obchodzone corocznie 27 września, ustanowione przez wyspecjalizowaną organizację ONZ (UNWTO), członkiem której jest Polska od 1975 roku. Celem tego dnia jest podniesienie świadomości na temat roli turystyki. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem promocji powszechnej dostępności.

W ramach pracy internatu staramy się dbać o wszechstronny rozwój osobowy naszych podopiecznych przez zaspokajanie i rozbudzanie ich naturalnej ciekawości poznawczej. Staramy się zachęcać wychowanków do odkrywania zakamarków naszego województwa – w regionie nie brakuje przecież ciekawych miejsc, które chętnie pokazujemy podczas wyjazdów poza Placówkę. Tym razem, 27 września br. wychowankowie pod opieką wychowawcy internatu wzięli udział w wycieczce edukacyjno-krajoznawczej do gminy Pęcław. W ten sposób trafiliśmy do miejscowości Białołęka położonej w gminie Pęcław, w Pradolinie Głogowskiej, 9 km na wschód od Głogowa. Wyjazd zorganizowany został w ramach obchodów w/w Światowego Dnia Turystyki. Połączyliśmy go również z inną akcją, do której przyłączył się internat naszej Placówki, a mianowicie z jubileuszową 25. Akcją Sprzątanie Świata – Polska 2018.

W tym roku pogoda okazała się niezwykle łaskawa i sprzyjała wszystkim tym, którzy swoimi działaniami chcieli wesprzeć to ogólnoświatowe Święto Turystyki. Mieliśmy idealne warunki na wycieczkę: było ciepło i bardzo słonecznie. Wychowankowie podczas wyjazdu mieli okazję zobaczyć wiele ciekawych miejsc. Były to m.in. zabytkowy cmentarz z wieloma pięknymi starymi grobowcami. Zwiedziliśmy także Kościół i zabudowania Parafii pw. Matki Bożej Bolesnej w Białołęce, który wybudowany został ok. roku 1840 prawdopodobnie na bazie murów wcześniejszej świątyni znajdującej się w tym miejscu. Architektura kościoła wykazuje cechy późno-klasycystyczne, a sam obiekt posiada wyposażenie zarówno barokowe, jak i klasycystyczne. Kościół przechodził różne koleje losu: trafiał z rąk ewangelików do rąk katolików i odwrotnie. Szczególnie podobał się nam odnowiony ołtarz, który uzyskał ciekawe, wyraziste kolory.
Wyjazd do Białołęki wykorzystaliśmy również do przeprowadzenia kolejnej już akcji w ramach działań jubileuszowej 25. Akcji Sprzątania Świata – Polska 2018. Jak zawsze w przypadku takich przedsięwzięć staramy się zmotywować naszych podopiecznych do działań na rzecz ochrony środowiska i ekologii oraz wykształcać u nich postawę szacunku dla środowiska przyrodniczego. Wychowankom przypomnieliśmy zasady prawidłowej selektywnej segregacji odpadów i zabraliśmy się do prac porządkowych na terenie odwiedzonego cmentarza gminnego.

Podczas całego wyjazdu wychowankowie zachowywali się w prawidłowy sposób. Chłopcy z zainteresowaniem oglądali odwiedzone przez nas miejsca i z dużym zaangażowaniem wykonywali powierzone im prace. Wszyscy zadowoleni z ciekawie spędzonego dnia wróciliśmy do Zakładu.