Wychowankowie chętnie uczestniczą w zajęciach dydaktycznych w innych miejscach, niż sale lekcyjne w szkole. Uatrakcyjnieniem oraz żywym kontaktem ze środowiskiem jest coroczne wyjście do muzeum i realizowanie programu z języka polskiego rozszerzonego o wiadomości historyczne związane z miastem i regionem, w którym czasowo przebywają.
Na treść zajęć w muzeum złożyły się zagadnienia dotyczące:
– osadnictwa na terenach Dolnego Śląska,
-deportacja obywateli polskich z ziem wcielonych do III Rzeszy,
– pamiątek z przeszłości – wykopalisk przedmiotów codziennego użytku,
– zabytków architektury Głogowa,
– znalezisk numizmatycznych,
-historia obrony Głogowa z roku 1109.
Celem zajęć było:
– przeniesienie się w czasie do okresu z wydarzeń prehistorycznych poprzez oglądanie przedmiotów codziennego użytku, pochodzących z wykopalisk na okolicznych terenach,
-odświeżenie informacji o wydarzeniach z roku 1109 o obronie grodu,
-zainteresowanie historią, nierozerwalnie współuczestniczącą z przekazami literackimi,
-konfrontacja literatury z historią, umiejętna jej analiza, poprawne łączenie faktów,
-odróżnianie fikcji literackiej od prawdy historycznej,
-kształcenie umiejętności kultury języka oraz zachowania się w miejscu publicznym,
-poprawne zachowanie się w miejscach publicznych.